خانه‌ هوشمند در ایران

خانه‌ هوشمند در ایران

خانه‌ هوشمند در ایران

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشکلات و مشغله‌های انسان‌ها ، چالش‌های گوناگونی در زندگی روزمره به وجود آمده است .

که بر طرف کردن هر کدام از آنها موجب آسایش بیشتر بشر می‌شود. چالش‌هایی نظیر کمبود زمان با توجه به نوع فعالیت امروزه بشر ، بالا بودن هزینه حامل‌های انرژی با کمبود ذخایر زیرزمینی ، و افزایش مخاطرات اجتماعی ؛ هر کدام مشکلاتی را پیش روی زندگی قرن ۲۱ قرار داده است.

از آنجاییکه گوشی‌های همراه جزء اولین تکنولوژی‌های هوشمند قرن اخیر بود که بخش قابل توجهی از مشکلات را رفع کرد. 

در راستای این نوع از فناوری‌های هوشمند ، نسل جدیدی از سیستم‌‌های هوشمند به نام خانه هوشمند تولید و روانه بازار شد تا با ورود به زندگی ؛ تجربه‌ای نوین از تکنولوژی را به همراه آسایش ، ایمنی و امنیت خاطر هر چه بیشتر برایمان به ارمغان آورد.

خانه‌ هوشمند در ایران

خانه هوشمند مفهومی می‌باشد که با توسعه روزافزون فناوری در حوزه مهندسی فناوری اطلاعات ، کامپیوتر و الکترونیک، شکل جدی به خود گرفته است.

اگر بخواهیم مفهومی جامع از یک خانه هوشمند ارائه دهیم می‌توان گفت: « ارتباط و تعامل تنگاتنگ برای بهبود و بهینه‌سازی عملکردهای مختلف ».

در واقع اتصال کلیه سامانه‌های الکتریکی و الکترونیکی و حتی دیگر ابزارهای خانه به یکدیگر و به یک شبکه واحد که بتوان آن‌ها را از یک رابط مشترک کنترل نمود و با هم در ارتباط قرار داد.

به زبانی ساده‌تر خانه هوشمند ، خانه‌ای مدرن است که ساکنین می‌توانند تجهیزات آن را به صورت یکپارچه حتی از راه دور از طریق اپلیکیشن موبایل ، پیامک و … تنها با یک فرمان ساده کنترل کنند.

سیستم هوشمند ساختمان

خانه هوشمند به جای تمام دستگاه‌هایی که در منزل شما جداگانه کار می‌کنند، یک کنترل کننده مرکزی دارد که تمام کارها را هدایت می‌کند.

کنترل‌ کننده مرکزی یا سرور مرکزی هوشمند که نقش رهبری و هدایت سیستم هوشمند را بر عهده دارد ، امکانات زیادی از جمله کنترل روشنایی و شدت نور ، کنترل سیستم‌های سرمایش گرمایش ، کنترل سیستم‌های صوتی تصویری ، کنترل سیستم‌های امنیتی و ایمنی ساختمان ، تجهیزات آبیاری هوشمند و … را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما به آسانی هر چه تمام تر کل خانه خود را از هر جای دنیا که هستید کنترل کنید. برای قسمت‌های گوناگون منزل سناریو‌های از پیش تعیین شده داشته باشید.

و یا در زمان‌هایی که منزل نمی‌باشید ، بر قسمت‌های مختلف خانه نظارت کنید. خانه هوشمند در واقع مجموعه‌ای است هوشمند که در عین کنترل‌پذیر بودن ، تا حدود زیادی قابلیت تطابق با عادت‌های روزانه شما را نیز می‌تواند داشته باشد.

اگر شما در حال حاضر قصد هوشمند سازی منزل ، ویلا یا محل کار خود را دارید، شرکت خانه هوشمند جنیوس با ارائه بهترین محصولات و خدمات در زمینه سیستم های هوشمند ساختمان ، آرامش ، آسایش و امنیت را هوشمندانه به شما تقدیم می‌کند.

سیستم هوشمند ساختمان

خانه‌های هوشمند در کشور ایران

اگر شما در اسمارت هوم ساکن باشید، می‌توانید تمام اجزا و تجهیزات آن را با استفاده از روش‌های کنترل از راه دور یا با استفاده از روش خودکار، مدیریت کنید.

به عبارتی دیگر شما چه به صورت حضوری و چه از راه دور، امکان تسلط و کنترل خانه هوشمند را دارید. خانه های هوشمند از طریق سیستم مرکزی به‌همراه تجهیزات دیگری نظیر گوشی هوشمند و برنامه خانه هوشمند و غیره مدیریت و کنترل می‌شوند.

خانه هوشمند در ایران شباهت زیادی با خانه‌های هوشمند دیگر در جهان دارد ولی در مواردی در بخش تجهیزات یا پروتکل‌های آن ممکن است با سایر نقاط متفاوت باشد.

پروتکل‌های به‌کاررفته در خانه‌های هوشمند بسیار متنوع هستند و معروف‌ترین آن‌ها، پروتکل KNX است که مزایای زیادی نظیر انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت هماهنگی با طیف وسیعی از تجهیزات Smart Home را دارد.

با توجه به سودآوری بالا و همچنین تقاضای زیاد، برندهای خانه هوشمند و شرکت‌های بزرگی در جهان به تولید تجهیزات هوشمند مشغول هستند.

نظرات شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه
فروشگاه
حساب من